Aktiva ÄmnenAktiva Ämnen  Visa Lista på alla ForummedlemmarMedlemslista  Sök i ForumetSök  HjälpHjälp
  Registrera HärRegistrera Här  Logga inLogga in
Allmänt
 Webbfacit forum : Allmänt
Rubrik Ämne: yrkesregistret? (Ämne Låst Ämne Låst) Skicka SvarsinläggStarta Nytt Ämne
Författare
Meddelande << Föregående Ämne | Nästa Ämne >>
Nyss lurad
Guest Group
Guest Group

Registrerade sig: 26 August 2005
Uppkopplingsstatus: Uppkopplad
Skickat: 17 November 2005 kl 19:44 | IP Loggad  

Hej, har just insett att jag blivit lurad av yreg.se. Undrar bara om någon har kontaktat konsumentombudsmannen, och hur det gick.

Tillbaka till Toppen Se Nyss lurad's Profil Sök efter andra inlägg av Nyss lurad

Utnyttjad
Guest Group
Guest Group

Skickat: 18 November 2005 kl 17:55 | IP Loggad  

Jag instämmer med alla negativa kommentarer om yreg, jag har också blivit uppringd av dem och också köpt deras tjänster och känner mig grundlurad.

Jag tycker yreg är väldigt oseriösa och jag hoppas att det är så enkelt att säga upp abbonemanget som de påstod.
Tillbaka till Toppen Se Utnyttjad's Profil Sök efter andra inlägg av Utnyttjad

yreg
Guest Group
Guest Group

Skickat: 25 November 2005 kl 09:05 | IP Loggad  

För att klargöra vissa saker vet att det är lätt att klandra andra.

Jag har haft med yreg att göra och bara fått BRA hjälp. Dessutom är det nya ägare sen 97 och visst kan det bli fel ibland det tror jag inte dom nekar till. Problemet är inte företaget utan vissa oseriösa säljare på företaget. Dom har ganska svåra förhållanden och tar då ibland i lite för mycket för att få ett sälj. Så om bara ledningen kan hjälpa till med den biten så ska det nog bli bra. Men dom erbjuder mer än vad någon annan webbyro kan erbjuda i dagsläget och så bra som dom får mitt företag att synas har INGEN annan lyckats med.

Nej hjälp till i skapandet i stället och är du inte nöjd med ditt resultat så är det väll bara lämna men min omsättning på företaget har på de 3 år jag varit med ökat med ca 38% och det tycker jag är UNDERBART. Sen att ALLT kanske inte är hemsidans förtjänst men jag vet att många har sagt att dom ringer för dom sett mig på nätet.

Lycka till nu alla men avundsjukan verkar skapa så mycket illa på nätet eftersom jag vet att andra webbolag skriver mycket för att få över kunder. DÅLIGT av andra att försöka störa en mycket bra affärside. Jag kommer ALDRIG byta i alla fall.

Tillbaka till Toppen Se yreg's Profil Sök efter andra inlägg av yreg

Lasse
Guest Group
Guest Group

Skickat: 25 November 2005 kl 13:28 | IP Loggad  

Även jag har gått på niten med yreg. Blev uppringd i en stressad situation och de fick mig att gå ner till den lokala macken för att ta emot faxet där man skriver på avtalet. I denna stressade situation missade jag att kostnaden var så hög som den var, och när jag försökte ångra mig dagarna efter blev jag informerad om att det var helt omöjligt, och att ångerrätten bara gäller privatpersoner. I stort kan jag bara tycka att de är helt oseriösa och svåra att få kontakt med, inte något smidiga alls, det handlar bara om att tjäna pengar!
Tillbaka till Toppen Se Lasse's Profil Sök efter andra inlägg av Lasse

mac
Guest Group
Guest Group

Skickat: 06 December 2005 kl 12:40 | IP Loggad  

Nyss lurad skrev:

Hej, har just insett att jag
blivit lurad av yreg.se. Undrar bara om någon har
kontaktat konsumentombudsmannen, och hur det
gick.

Kontakta dick malmlund på svensk
handel han har bra koll
Tillbaka till Toppen Se mac's Profil Sök efter andra inlägg av mac

Problem
Guest Group
Guest Group

Skickat: 06 December 2005 kl 17:07 | IP Loggad  

mac skrev:
Nyss lurad skrev:

Hej, har just insett att jag
blivit lurad av yreg.se. Undrar bara om någon har
kontaktat konsumentombudsmannen, och hur det
gick.

Kontakta dick malmlund på svensk
handel han har bra koll

Kontakta svensk handel, sedan en "gratis" jurist och sedan ringer du yreg.

Hänvisar att du har varit i kontakt med SH och att din jurist (vid namn) och säger vad de har och säga om saken. Be att direkt få prata med den ansvariga juristen på yreg. de har en sådan (hans namn har jag tyvärr glömt). Påstår de att han inte är där eller upptagen, så ber du att han ringer upp inom 24 timmar. Annars kommer du höra av dig igen.

Tillbaka till Toppen Se Problem's Profil Sök efter andra inlägg av Problem

Joshan
Guest Group
Guest Group

Skickat: 14 December 2005 kl 23:53 | IP Loggad  

Hej!

Jag har arbetat på yrkesregistret som säljare av hemsidor och kan reda ut lite begrepp. För att lura skiten av så många som möjligt har man bytt namn flera gånger (inte konstigt, ett dåligt rykte sprider sig...). Namn man använt är yr, yrkesregistret och comitnet - same sh*t different names. WCP sitter på övervåningen i huset och gör alla skämtsidor (de får typ en kväll på sig att göra en hemsida - med andra ord är det mkt infoga bilder i en färdig mall). Ibland lägger de ned energi på att göra snygga hemsidor och de är reserverade för kända personer o.dyl. som man man sedan kan lägga upp på referenser.com och hävda att "så här ser alla sidor ut som är gjorda av oss). För övrigt, webhotellavgiften är ett skämt (det betalar av din ihopp-plock-hemsida flera gånger om) och sen gör man allt det skall krångla med bytandet av webhotell.

Hoppas det var svar på många frågor, yr eller va fan det heter nu förtiden är ett skämt.  

Tillbaka till Toppen Se Joshan's Profil Sök efter andra inlägg av Joshan

Nöjd
Guest Group
Guest Group

Skickat: 15 December 2005 kl 21:24 | IP Loggad  

Är en egen företagare, och har kommit överrens med Yreg.se att de skall tillverka min hemsida och hjälpa mig att synas ute på nätet. Personen jag var i kontakt med på företaget fick mig att öppna ögonen för hur bra hemsida är idag, och hur många det är där ute som surfar. Jag blev mycket intresserad av erbjudanet, och tänkte att jag kör på det. Nu, 1.5 år senare har jag redan märkt att eventuella kunder ringer upp mig och sagt att de hittat mig via nätet, och därmed visat intresse för min verksamhet. 590 kronor i månaden för bara abonnemangsavgiften tycker jag funkar bra. Jag är ju själv inte så hajj på datorer och hemsidor, och de erbjöd att tillverka denna kostnadsfritt vilket är mycket positivt. Har kollat runt lite vad andra produktionsbolag tar för en producering utav en hemsida, och det är inte billigt. Och sen ligger en sökmotorsoptimering på en liten slant den med, men den bjöd dem på!

Som kund kan jag då dra slutsatsen att jag är för det första nöjd med sidan, och även med hjälpen från Yreg att ordna traffik till min sida genom refereringsarbetet.

Mvh ///Nöjd kund  

Tillbaka till Toppen Se Nöjd's Profil Sök efter andra inlägg av Nöjd

Joel Åsblom
Newbie
Newbie

Registrerade sig: 16 December 2005
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Skickat: 16 December 2005 kl 11:41 | IP Loggad  

Jag har skrivit en del om Comitnet i Computer Sweden och kan meddela att bolaget i somras bytte namn till Yellow Register On Line AB (Org. nr: 556447-0119) vilket tydligt framgår av deras årsredovisning. Här framgår även att Balazi Capital äger Yellow Register On Line till 91 procent men är i sin tur ett helägt dotterbolag till Balazsi Invest BV. Bland bifirmorna märks Yreg Sverige och Eurocounty Identity Provider.

PS! Joshan, du får gärna höra av dej direkt till mig och berätta mer.  

Tillbaka till Toppen Se Joel Åsblom's Profil Sök efter andra inlägg av Joel Åsblom Besök Joel Åsblom's Hemsida

Robert E
Newbie
Newbie

Registrerade sig: 16 December 2005
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Skickat: 16 December 2005 kl 15:40 | IP Loggad  

I somras kunde man söka på yrkesregistret eller comitnet på självaste
Yreg.se och få fram information om företaget. Omsättningen låg enligt
portalen på runt 80-90 miljoner. Sedan c:a 2 månader hittas inte längre
yreg på yreg.. blev det lite för hett om öronen? :)

<< Föregående Sida av 13 Nästa >>
  Skicka SvarsinläggStarta Nytt Ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Forum Hop
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan rösta i omröstningar i detta forum